Törmäsin tähän tehtävätyyppiin Arto Laamasen vetämässä johtotiimikoulutuksessa. Porukka jaetaan kahtia, toinen on toimittaja ja toinen haastateltava. (Sitten tehdään sama toisinpäin.)
"Teet juttua johtoryhmistä johtajuuden rakentajana koulussa. Mieti 15 mieti kysymyksiä, joita esität 15 minuutin haastattelussa yhdeltä ryhmäläiseltä."
Kun haastattelut on tehty, jokainen kirjoittaa juttunsa ja toimittaa sen haastatellulle.
Työtapaa voisi kehittää niin, että jutussa tulee olla ainakin
1. napakka otsikko
2. kuva + kuvateksti
3. Muutama väliotsikko.
(itse leipätekstiä ei tarvitsisi työstää)
Yhtä hyvin voidaan leikkiä radiotoimittajaa, ja tehdä haastattelun pohjalta 1 minuutin radiouutinen. Se osat ovat
1. kiinnostava alku
2. asiat järjestyksessä
3. kohottava, toimintaan kehottava loppu.
"Teet juttua johtoryhmistä johtajuuden rakentajana koulussa. Mieti 15 mieti kysymyksiä, joita esität 15 minuutin haastattelussa yhdeltä ryhmäläiseltä."
Kun haastattelut on tehty, jokainen kirjoittaa juttunsa ja toimittaa sen haastatellulle.
Työtapaa voisi kehittää niin, että jutussa tulee olla ainakin
1. napakka otsikko
2. kuva + kuvateksti
3. Muutama väliotsikko.
(itse leipätekstiä ei tarvitsisi työstää)
Yhtä hyvin voidaan leikkiä radiotoimittajaa, ja tehdä haastattelun pohjalta 1 minuutin radiouutinen. Se osat ovat
1. kiinnostava alku
2. asiat järjestyksessä
3. kohottava, toimintaan kehottava loppu.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti