TRUMPIn systeemi syntyi 1960-luvuilla ratkaisemaan opettajapulaa. Systeemin ytimessä on usean opettajan tiimiopetus, yhdysopetus, työryhmäopetus, ryväsopetus jne. Tiimiin kuuluu 2-10 opettajaa, ja yksi toimii koordinaattorina. Lisäksi tiimissä voi olla apuhenkilökuntaa ja ulkopuolisia vierailijoita.
Idea toimii näin: valitaan laaja teema, projekti, joka sallii yksilöllisen erikoistumisen ja etenemisen. Yhteisen avauksen jälkeen jakaudutaan ryhmiin, joilla kullakin on oma näkökulma isoon teemaan. Tuossa teemaryhmässä jokainen saa oma tehtävän. Opettajien roolit on jaettu heidän asiantuntemuksensa mukaisesti.
Tästä siirrytään yksilölliseen työskentelyyn kirjastoissa, laboratorioissa, pienissä luokkahuoneissa, käytävissä ja tarvittaessa koulun ulkopuolella.
Kun työt ovat valmiit, ne käydään ensin läpi teemaryhmässä, lopuksi kukin teemaryhmä esittää tuotoksensa kaikille muille.
Idea toimii näin: valitaan laaja teema, projekti, joka sallii yksilöllisen erikoistumisen ja etenemisen. Yhteisen avauksen jälkeen jakaudutaan ryhmiin, joilla kullakin on oma näkökulma isoon teemaan. Tuossa teemaryhmässä jokainen saa oma tehtävän. Opettajien roolit on jaettu heidän asiantuntemuksensa mukaisesti.
Tästä siirrytään yksilölliseen työskentelyyn kirjastoissa, laboratorioissa, pienissä luokkahuoneissa, käytävissä ja tarvittaessa koulun ulkopuolella.
Kun työt ovat valmiit, ne käydään ensin läpi teemaryhmässä, lopuksi kukin teemaryhmä esittää tuotoksensa kaikille muille.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti